Friday, September 03, 2004

Tolong!!! Pencuri!!!

Aku (dengan lurus bendulnya) tidak menutup ‘pintu’ setelah menghalau beberapa ‘tetamu’ yang tidak diundang keluar dari rumah. Akibatnya dengan mudah rumah kami dimasuki pencuri.

Habis berselerak kamar-kamar di tingkat atas dikerjakannya. Hilanglah duit simpanan kecemasan yang Pak simpan di rumah dan lupuslah sejumlah besar barangan kemas Mak.

Cincin delima Mekah dan cincin zamrud aku pun dikebasnya. Tambahan pula beg sandang lusuh aku juga turut dikidnap untuk membolehkan Sang Pencuri mengangkut hasil songlapannya dengan lebih selesa. Malah lebih malang lagi, kacamata hitam jenama Rayban kesayangan aku berada dalam kocek beg sandang tersebut.

Choooobaaaa-aaaaaan… Dah takde rezki nak buat camne? Ahak! Ahak!
(Mak cukup marah sebab aku releks sangat berdepan dengan situasi ini)

No comments: