Tuesday, May 10, 2005

Baru balik kursus...

Muahahaha!!! Aku ni baru balik dari menghadiri symposium yang diadakan di sebuah hotel terkemuka di Langkawi! Seronoknya tak terkata! Al-maklumlah, dok hotel mewah free serta makan minum disponsor sepenuhnya!

Ustaz kata kawasan tepi pantai ni elok buat cleansing dan tapping sebab energy dia baaaaaaiikkkk punye! Tapi makhluk banyak tak hengat sampai tiap kali lepas buat recharge atau tapping kena lak tarik diorang keluar. Last-last bila dah fed up gitu, aku pun buat cleansing jer…

Lagi satu benda buat aku tensen is the toilet kat bilik aku: memang very the Western standard nyer! Dah le siap separately enclosed area, yang maha tak tahan tu adalah takde paip air!!! Aku sebagai orang Melayu (okay ler, okay ler… half Malay, but my Mom was brought up by a Malay family tau?) yang dibesarkan untuk mencuci bontot dengan air yang melimpah-ruah mana boleh terima perkara camni?

Mujur le kawan aku yang pernah pegi sebelum ni dah warning aku awal-awal tentang kelemahan bilik air ni. Dua kali mujur aku tergerak hati untuk bawa Tupperware ice cream yang 1.5 liter tu! Kalau nak mengharap Tupperware air tinggi (yang biasa aku bawa untuk emergency camni) atau gelas comel yang diorang sediakan kat bilik air tu, hmpph… alamat tak berak ler aku 2, 3 hari yang lepas ni! Ewww!

Tapi kelakar gak tengok akak polis airport yang dok scanning beg passenger tu dua kali tarik bagpack aku kuar masuk X-ray machine tu sebab ala-ala tak caya yang dia sedang melihat sebijik Tupperware ice cream (not to mention 2 buntil pop-corn untuk munching-munching) dalam bagpack tu.

However, for all the pitfalls I’d experienced, the trip was a highly enjoyable one! Tima kasih banyak-banyak Syarikat R****. Ada untung, jemput le kami lagi ek?

3 comments:

Irzan said...

Yeay! Rie finally updates his blog again! Ahaks.. kelakar gila ler baca pasal entry nak berak tak boley tu... ler .. lap ler pakai tisu pastu masuk bath tub basuh lerr pakai air yang melimpah ruah sebagaimana yg diajar masa anda grow up ittieeeww!! boleyyy??

anyways, thanks for the entries... adeii.. trying my hard to catch up with the pace of my friends.. at least kalau ada blog boleh baca whatabouts diorang kan? :)

Salams... kalau ada masa lawat lerr blog saya okeh? :)

Irzan said...

ha luper nak bagi link http://lifeinside.blogspot.com :)

Anonymous said...

susah gak nak istinja' camtuh.. mintak hotel tu sediakan batu la.. kwang3x..