Monday, June 08, 2009

Kenduri, kenduri, kenduri..!

Another hectic weekend!

3 member 'pakat' buat kenduri hari yang sama. Abang Jenul lak kena balik kampung, suh Nazir dan aku jadi wakil...

Seperti biasa, kalau trip jejauh ni, tak koser aku nak merempit- sanggup belanja lebih naik public transport atau mengharapkan ihsan kenderaan orang...

First stop: Putrajaya

Punye ler lama aku janji nak datang tengok 'anak buah' aku sorang ni. Comel kan anak si Nazir ni? Mukri namanye...

Untuk jenjalan kali ni, aku mengharapkan belas ihsan si Nazir.

AlhamduliLlah, Nazir sekeluarga ni sangat sporting, termasuk ler si Mukri yang baru 3 bulan tu- 'hok' tidak, 'hek' tidak... cuma start menggelisah dan naik merah muka time kepanasan. Dapat air-cond keta jer okey balik, hehe...

Mula-mula gi majlis yang terdekat, area Putrajaya gak.

Khail ni lebih rapat dengan Abang Jenul, kami kawan gitu-gitu jer tapi dah abang amanahkan, kami pun gi ler...

Grand tul kalau polis kawin ek? Siap tabik hormat bagai time sanding. Dengan diiringi alunan bagpipe oleh pancaragam polis, si Khail dan bini potong kek pakai pedang oo...

Lepas tu berkejar ke Beranang lak- kenduri Faiez dan Fin.

Rasa ralat gak sebab lewat sampai, dekat kul 3.00 petang camtu. Tak dapat amik gambo diorang sanding :(

Faiez dengan Fin ni very sweet and photogenic couple so rugi peluang nak tambah portfolio.

Rumah terakhir kat Klang.

Huhu... first time aku gi umah orang kawin lewat camni- orang sume siap-siap nak kemas dah!

Tak sempat jumpa raja sehari, jumpa orang kebanyakan suami isteri sajork..! Sori lar ye, Lan! Janji kami datang gak kan? ;)

Pas tu Nazir hantar aku balik umah. Akhirnye dapat gak dia jejak kaki ke teratak buruk kami. Jamu diorang makan malam skit sebelum diorang bertolak pulang ke Putrajaya.

Sepanjang-panjang tu, Mukri releeekkk jer... suka lar baby macam Mukri ni. Untung Nazir dengan Ana :)

Esoknya teman Pak gi mesyuarat koperasi lak...

Pendaftaran sekarang lembab skit, leceh daripada dulu sebab diorang nak terus key in masuk duit untuk kehadiran :P

Kali ni penuh betul lar... Biasa most datang untuk kehadiran jer. Lepas perasmian cau cincau! Mebbe sebab nak bincang undang-undang koperasi baru agaknye...

Dan kali ni, alhamduliLlah, awal habisnye- kul 1.20 petang dah habis. Biasa tu sampai 2.30 petang!



No comments: