Sunday, November 22, 2009

d'Reyanz Colour: Azme & Dilla @ Rawang

Assignment sambil belajar yang ketiga bersama d'Reyanz Colour.

Kali ini aku mengikut Boss Redza (kiri) dan Mr. Nik (kanan) ke Rawang...

...untuk merakamkan ingatan di majlis bertandang Azme dan Dilla.

Aku memang belum mahir menggunakan flash! Gelap muka pengantin walaupun kelilingnya cerah.

"ON DUTY"- antara yang turut membantu serta memeriahkan majlis...

...adalah sanak saudara, jiran-jiran...

...dan juga AJK surau yang turut bertanggungjawab menyediakan hidangan.

Bacaan doa setelah selesai marhaban dan berzanji.

Dilabel dengan terang dan jelas. Sangat bagus! Aku pernah tengok tetamu tadah air basuh tangan buat minuman di kenduri yang lain :P

Merenjis air mawar serta menepung tawar pengantin.

Kelopak bunga bertaburan menandakan laluan pengantin menuju ke pelamin.

Lauk pengantin nampak begitu menyelerakan. Ku perhatikan terdapat unsur-unsur masakan Siam dalam penyediaan santapan tersebut.

Kek biru pengantin baru.

Pasangan mempelai terpaksa akur apabila kek yang mereka sendiri tempah telah mencuri tumpuan daripada mereka! Huhuhu...

"Eee, Pakcik! Dia baring la! Dia baring!!!" jerit Azfar yang berbaju belang putih oren.

Aku memang suka ambil gambar Boss yang sedang tergolek begini :P

Lead photographer dan second sedang bekerja keras. Aku? Bateri flash habis daa... sekadar mampu tengok dan ambil gambar sampingan sahaja...

Outdoor shoot ditangguhkan ke masa yang lain sebab pengantin ada booking baik punya tempat untuk tujuan tersebut.

Diorang akan buat semasa hari bekerja- alamatnya melepaslah aku... :'(

No comments: