Sunday, June 26, 2005

Ghaib tapi ada...

Aku jaki dengan kehidupan karakter-karakter dalam manga XXholic karya C.L.A.M.P. Mereka sedar akan kewujudan makhluk-makhluk ghaib di sekeliling mereka malah ia menjadi sebahagian daripada hidup mereka. Dengan itu, mereka sentiasa mengambil apa-apa langkah yang patut untuk mengelakkan daripada diganggu dan dikuasai makhluk-makhluk ini (bila ada yang berniat jahat camtu ler…).

Most people dalam masyarakat kita sekarang ni tak sedar atau tak hiraukan influence jin dan syaitan yang berada di keliling kita (and make no mistakes about it, their influence is HUGE!). Therefore, kebanyakan kita tak mengambil apa-apa langkah to counter that influence. Contohnya menjaga solat dan meningkatkan amal ibadat. Gaya kehidupan pula terlampau non-Muslim in character, sometimes even sampai hilang budaya Timur tu.

Tapi bagi segolongan masyarakat, bila part-part nak mak esahkan orang ni cepat aje kan? Lawan tak mau, lagi digunakan pulak jin dan syaitan tu adanya! Dengkinya manusia ni…

3 comments:

Anonymous said...

Some people are making friends with the unseen things .. sbb perasaan hasad dengki .. hate these kind of people .. tingkatkan usaha la, bersaing dgn lebih sihat dan positive ..

Irzan said...

:)

Remember me?

I still visit your blog on a frequent basis, tho today I feel like leaving you a comment.

Anyhow I'm still not sure if you still remember me or not.

Ri said...

assalam 'alaikum,

yes, mirul, i still remember u though u used to call urself 'thoroughly cleansed' when leaving comments.

did u get my b'day msg? left it as a comment dlm ur post about the budak cembeng dlm bas tu