Monday, January 23, 2006

Cover duty

“A geisha is not wife…”

Ungkapan tersebut (daripada ‘Memoirs of a Geisha’), walaupun tidak tepat bagi situasi ini, amat membayangkan keadaanku sekarang.

Buat hari-hari yang mendatang, aku akan mengambil alih tugas rakan sekerjaku yang sedang bercuti untuk bersiap-sedia untuk menjadi permaisuri sehari (dan menjadi tunggangan untuk hari-hari berikutnya…oops!).

Hakikatnya, aku amat benci dengan tugas di seksyen tersebut. Walaubagaimanapun, kehadiran dua insan membolehkan aku menerimanya dengan hati yang lebih lapang (mana dia 'lillaahi ta’aala aku'…mana?!).

Adakah mereka ini kawan-kawanku? Bukan! Malah nak dikatakan kenalan pun masih samara-samar lagi. Namun kehadiran dan layanan mereka membuat aku rasa bahagia dengan sendiri (persis orang gila yang tiba-tiba tersengih sendirian- scary kan?).

Ya ArhamarRaahimiin, izinkanlah hambamu ini menjemput sedikit kebahagiaan daripada keluasan rahmatMu itu, amiin!

No comments: