Monday, September 12, 2011

KTM Komuter- dislike

Kalau KTM Komuter ada FB (mungkin ada kot- cuma aku je yang tak tau sebab aku paling maleh explore FB ni)
dan ada butang 'dislike'
yang boleh aku click banyak-banyak kali

Aku pasti, akulah antara orang yang akan paling banyak menyumbang di situ!

Buat spoil aje sume plan beraya aku semalam!
Tren ke Serdang, mula-mula kensel...

...pas tu delay
sebab kensel tadi!

Pergh! Aku dengan pasrah terus minta refund ticket dan menuju ke kaunter teksi (yang mahal ya-amatz) kat Sentral tu.

Sama jugak time dari Serdang ke KL.
Sebelum ni aku siap boleh tukar tren kat Sentral dan sampai ke Klang, semuanya dalam tempoh satu jam setengah aje.

Tapi tren semalam kejap kejap berenti.
Ada la dekat 5 kali stop dalam perjalanan menuju Sentral tu (tak termasuk berenti kat stesen ye).
Gambar kat bawah ni aku snap time bosan-bosan sementara tren tengah lepak sat.


Aku faham yang KTM banyak kekangan dalam usaha menambahbaik perkhidmatan korang, tapi tolonglah cari jalan...
Nampak tak betapa ramainya ummat yang bergantung pada perkhidmatan korang?

Patut boleh dapat pahala banyak sediakan kemudahan macam ni.
Tapi kalau dah disertai rasa tak puas hati dan caci maki, bagaimana agaknya keberkatan rezki yang korang bawak balik?
Kesian kat korang gak.

Pasti ada caranya dan pastinya cabarannya amatlah sukar.
Nak buat benda baik ni memang camtu.
Harap KTM akan terus gigih berusaha untuk beri perkhidmatan yang terlebih baik.


P.S. Aku terserempak menatang biru ni kat rumah member yang aku sangat pasti mengibarkan bendera hijau. Apakah???

Hadiah daripada ibu mentuaku, katanya- pasrah aje lah...

8 comments:

Joey said...

I will never take komuter ever again!

p/s sebab tu nk beli kereta. Biarpun jam, tapi takdela nampak mcm bangla sangat.

NUke_Rude said...

KTM?

ape tu? haha.

Ri said...

joey- nnt dah ada keta bawak ri jenjalan ek? thanks! ;)

nuke- "ape tu?", katanye.
chehh! ko pun bila dah dpt myvi tu kena bawak aku jenjalan gak! :P huhu!

bukankosong said...

Ri: xde maknernyer beb en Joey nk bwk ko jln2, nak reveal diri pun xmampu.Ha..ha..

btw...KTM tu, aku redha je.Dh jrg pakai lately sbb aku jrg berjalan

boyoteen said...

sekali penah kene cam gitu... ngn syuk curz, terus serik ...tobat n tobat nasuha dah... x mo nek...

Ri said...

bukankosong- komuter tu ada gak masanya dia okey, tp lg byk K.O. la :P

boyoteen- haha! aku tau korang ada keta! bole le nk tobat nasuha bagai. sometimes i need to make the choice to use it.

naz said...

Try being a woman and naik komuter before the existence of women coach... it is a game of survival day in and day out.

Joey said...

wawawawa...aku slalu reveal diriku pun x dipedulikan yer.

It's just that, I'm a better stalker than you...

ok...tu untuk si rashid. See, I know his name.