Sunday, August 26, 2012

Erti kekeluargaan...

Ada orang gelakkan aku

sebab tak ada abang
tak ada akak
tak ada adik

Tapi mungkin dia tak sedar
dia salah seorang 'adik-beradik' aku

Memang la tak sama
Jauh jurangnya simpulan ikatan DNA tu
takkan dapat serapat keluarga sebenar

Bahkan sebagai apa-apa yang paling rapat sekalipun aku takkan mampu capai
Lantaran gaya perhubungan dan batasan dalam keluarga aku
beza daripada kebanyakan orang

Namun perasaan kasih sayang terhadap mereka ni tetap wujud
tetap benar
Lebih daripada keluarga

Lagipun melalui peringkat-peringkat hidup
yang pernah dan sedang aku susuri
memang mereka ni aje lah pun
'keluarga' yang aku ada

Jadi aku harap
korang dapat terima
bila aku kata

"Aku sayang ko"

10 comments:

bukankosong said...

syg kamoo jugak, kah kah kah

FaizalSulaiman said...

la anak tunggal rupanya.

:)

Snuze said...

You can't choose your family, but you can choose your friends. So choose them wisely, and they can also be your family.

Kita semua sama DNA apa? Kan semua pun keturunan Nabi Adam AS?

i'm shin... i'm inesen said...

shin pon syg ari gak.. selamat hari raya~

the malay male said...

best friend, bring out the best in each other.

Ri said...

oh.. tk sangka entry ni akan mendpt komen sebegitu byk. tima kasih semua!

@bukankosong
tima kasih, rashid! n_n

@faizal
ya, saya tunggal >_<

@snuze
we're all one big happy family!
but there will always be a 'habil' for every 'qabil'
will keep in mind to choose wisely, thanks!

@shin
tima kasih, burn! n_n

@malay male
so true :) thing is.. i don't really have one who's that close.
but hopefully they'll bring out the best in me anyway >_<

Anasyg said...

nak komen gak. nak sayang gak- :) jgn sedih sorang2 kan ramai kawan blogger. Meh makan jagung rebus baru beli dari pasar ni meh. :)

Ri said...

haha! tima kasih!
ada rezki kita dating mkn jagung rebus bila2 nnt insyaAllah ;)

Anasyg said...

Ri: hehe ^^, komen balas. Ye, ada-anas gi open house member. Ri ada kat station gak ke? *oh teruja, ada blogger nampak saya.hehe

Anasyg said...

komen balas balik: Ri dari Rawang ke?

*nnt chat kat chatbox anas k-since this blog doesnt have any.